Loading…
News

Cambra Castelló posa el focus a l'Argentina com a destí estratègic per a l'exportació

06/06/2025

Compartir

Castelló, 6 de juny de 2025.- La Cambra de Comerç de Castelló ha acollit amb èxit un workshop centrat en les oportunitats d'internacionalització cap a l'Argentina, en un context marcat pel gir econòmic del país sud-americà cap a un model de mercat obert i major obertura comercial.

La jornada organitzada per Enactio, el Club de Negocis de la Cambra i sota el títol ‘Argentina 2025: Un mercat obert en transformació’ ha reunit representants empresarials de la província interessats a explorar el nou escenari argentí per a l'exportació i la inversió.

L'obertura institucional de l'esdeveniment ha estat a càrrec de Joaquín Andrés, responsable de l'Àrea d'Internacionalització de la Cambra de Comerç de Castelló, i Faustino Santarremigia, responsable de Comerç Exterior i Tresoreria de CaixaBank a la Comunitat Valenciana i Regió de Múrcia.

Un dels punts més destacats ha sigut la ponència de Marta García Ojea, representant de CaixaBank a Xile, qui ha exposat els escenaris actuals de l'operativa bancària a l'Argentina, centrant-se en els mitjans de pagament i la dinàmica import/export en el nou marc econòmic.

Posteriorment, Daniel Griboff, president de la consultora argentina Dagri SA, ha analitzat les oportunitats de negoci concretes que oferix actualment el mercat argentí per a les empreses castellonenques, destacant sectors amb alta demanda de solucions tecnològiques i know-how especialitzat.

La jornada ha conclòs amb un col·loqui obert on els assistents han pogut plantejar dubtes i compartir impressions sobre els desafiaments i avantatges de fer negocis al país.

La iniciativa s'emmarca en els esforços d'Enactio per oferir als seus socis informació estratègica per a l'expansió internacional, en este cas enfocant-se en un país que, després del seu canvi de govern en 2023, està generant renovat interés en el panorama empresarial global.


Últimes notícies

12/06/2026

Onda y Cámara Castellón impulsan la competitividad ante los desafíos de la geopolítica actual

José Ignacio Torreblanca subraya la importancia de la cooperación institucional para anticiparse a los retos exportación y energía


10/06/2026

Smart Week 2026 convertirá a Castellón en el epicentro de las tecnologías de defensa

El foro, que se celebrará los próximos 16 y 17 de junio, contará con figuras clave en IA y robótica


06/06/2026

El talento joven rediseña el futuro tecnológico en la gran final de Enxarxatec Cámara Castellón 2026

La Cámara cobra especial protagonismo al impulsar retos clave donde los equipos se alzaron con los máximos honores